dimarts, 2 d’octubre del 2007

No és possible - Article de D. Corfa


Assistir a un ple de l'ajuntament i coneixer i veure "en acció" algunes de les persones que estan vetllant per la nostra vida i prosperitat al poble, m'ha deixat sense paraules. No pot ser ! No poden haver persones així... al capdavant d'una institució tan important com és un ajuntament. Se suposa que ells han de decidir per mi ? Però quins mèrits han demostrat per representar ningú ? Què els ha fet pensar que són vàlids o que estan suficientment preparats per ocupar un càrrec així !? Cóm poden gosar simplement pensar-ho !? Cóm s'han atrevit a presentar-se a les eleccions !? De veritat pensen que són aptes !? Però no hi ha mínims !? Les proves d'accés per accedir a qualsevol lloc de treball són sempre molt dures i demanen una formació acadèmica elevada... ací no hi ha requisits mínims ? Se'ls han botat !? S´han oblidat de presentar-los !? ...On està la càmera oculta !? Uf !! Perdoneu, perdoneu la meua vehemència. No hauria de parlar així. Demane perdó. De segur que estem davant de gent altament preparada, però és que hi ha coses que em superen.


Perque, anem a veure, una xicoteta reflexió. Está clar que la gent tria lliurement els seus representants, però aquesta llibertat d'elecció ha de passar indefectiblement per la informació. És a dir, has d'estar informat per poder tindre un criteri sòlid i tindre així la capacitat d'optar per l'opció més convenient, no? Jo crec que estem tots d'accord en que la informació, la cultura i el saber ens fan lliures, perque ens donen capacitat d'elecció. Per tant, tot ésser humà hauria de tindre dret d'accés a la cultura, en correspodència amb la seua condició humana. Si la llibertat és un dret fonamental de la societat, l'accés a la cultura és, doncs, el mateix dret. No de vades, és precisament la llibertat, entesa en termes absoluts la qualitat que ens diferencia dels animals. Per tant, tant l'obstaculització a l'accés a la cultura com la informació manipulada o sesgada anirien en contra d'un dels drets fonamentals del ser humà. Val, fins ahí imagine que hi estem tots d'acord. Però per què dic jo tot açò ? Per què estic embolicant-me amb tots aquests maldecaps filosòfics ? Tot açò gràcies a l'últim ple de l'ajuntament. Qui ho anava a dir !? Encara hauré de donar les gràcies. Ja ho deia el meu mestre. Quanta raó tenia ! Deia: Pots aprendre de totes les persones. D'algunes sabràs cóm t'has de comportar, d'altres aprendràs cóm NO t'has de comportar. O com es diu popularment: hi ha gent i gentola. Hi ha gent que que té cura d'aquests drets fonamentals i hi ha qui simplement potser no s'ha parat mai a pensar... Però bé, la pregunta que em roda pel cap i que més em preocupa és la següent: sap, per tant, la gent que vota, a qui ha votat realment ? Sí ? No crec...No pot ser, no és possible! Jo no crec que l'electorat haja pogut concientment votar uns candidats que no tinguen ( o diguen tindre, almenys ) uns referents o una escala de valors mínimament acceptables ( si m'accepteu la paraula). Vull dir, la gent habitualment sol tindre un model a seguir, referents vitals. Personatges que han marcant un punt d'inflexió en la història i que han sigut capaços de fer canviar les coses a millor com puguen ser Nelson Mandela, la mare Teresa de Calcuta, Rigoberta Menchú, Martin Luther King... no sé, per dir alguns dels Premis Nobel de la pau. Són referents, no ? Models a seguir, jo crec. O mira, no cal que siguen persones. Institucions. Institucions modèliques ( continuant amb els Premis Nobel ): Metges sense fronteres o Amnistia Internacional o Unicef... jo que sé! Hi ha tant on fixar-se ! O esportistes, filòsofs, escriptors, artistes... Xe, molta gent ! Però el que mai m'haguera esperat és que un polític del meu poble agraira públicament haver estar comparat a Torquemada o al menys reconeixer mig avergonyit que "no merezco tal comparación porque considero que no estoy a la altura de tan ilustre personaje" !! De veritat ! Això ho va dir el passat dijous 27 de setembre de 2007 el regidor del PP de l'ajuntament de Montserrat Julio Martínez Alarcónal ple de l'Ajuntament en sessió ordinària. Us ho podeu creure !? Jo, com que tracte de ser prudent, i com que algú un dia em va dir que dubtar és de savis, vaig pensar que millor seria repassar qui era el tal Torquemada. I clar, de seguida vaig confirmar les meues sospites, vaig veure que no m'equivocava. Mireu: http://es.wikipedia.org/wiki/Tomás_de_Torquemada


No hi ha dubte. Torquemada no podria mai engrossir la llista dels Premis Nobel de la pau. Però el més curiós és que els seus admiradors sí que engrosseixen les llistes del PP del meu poble ! Com pot ser això !? Inexplicable ! De veritat, no m'ho invente.


No sé tot, açò és molt estrany. Alguna cosa no funciona. No pot ser. Com pot ser que una persona així estiga decidint per mi ? Cóm pot ser que una persona així haja de decidir què està bé i què està malament? Per que ha de decidir ell què he de llegir i què no !? Amb quina autoritat ètica ho dictamina !? I clar, quan dic ell, vull dir tots els qui ho consenteixen, atorgant o callant... Quien calla otorga deien els castellans !?


A no ser que... Sí, ja ho tinc ! És clar ! Sóc jo qui està plenament equivocat. Cóm he pogut no caure !? Sóc jo qui no ha captat la subtil ironia i el fi sentit de l'humor de la gent. Sí, és això ! Ara ho entenc tot ! Ara sí, ja tot cobra sentit, totes els elements tornen al seu punt d'equilibri natural... Era tot una broma ! Clar ! Ell ho deia ironicament ! Això sí, amb una subtilitat i un humor negre que m'ha costat prou entendre. Uf ! Quin descans ! Però és que, home, amb aquestes coses i amb aquests personatges no es pot jugar ! Home que tu faces broma amb Fofito, bé... però amb Torquemada... Ai Julio, com ets de bromista eh ?! Xe, perdoneu-me de nou. Us podria haver estalviat totes aquestes lletres. No sabeu quin pes em lleve de damunt. Ja ha passat tot !!Ja pot tornar l'alegria als nostres cors... o no, Julio !?


Enviat per: D. Corfa